کد خبر: ۸۷۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

فیلم| لحظه‌ی شکار یک کَپی‌بارا توسط جگوار

یک جگوار با کمین در میان شاخ و برگ‌های انبوه توانست یک کَپی‌بارا را شکار کند.
فیلم| لحظه‌ی شکار یک کَپی‌بارا توسط جگوار
آفتاب‌‌نیوز :

 در محیطی بی رحم مانند طبیعت، یک اشتباه کوچک می‌تواند به قیمت مرگ تمام شود. جگوار که کمین کرده بود در لحظه مناسب وارد شد و حمله خود را آغاز کرد. کپی‌بارا تمام تلاش خود را برای فرار انجام داد، اما سرعت، زمان و قدرت جگوار برای غلبه بر آن بسیار زیاد بود.

به نظر می‌رسد که جگوار دندان‌هایش را در پشت گردن جونده غول‌پیکر فرو می‌برد و آن را از رودخانه دور می‌کند و به داخل علف‌های مرتفع می‌کشد، جایی که احتمالاً کشتن را به پایان می‌رساند.

جگوار‌ها ماشین‌های کشتار انفجاری هستند که می‌توانند تا ۳۵۰ پوند وزن داشته باشند. با این حال، اندازه بزرگ آن‌ها سرعت آن‌ها را کاهش نمی‌دهد. جگوار‌ها می‌توانند تا ۵۰ مایل در ساعت سرعت بگیرند. علاوه بر این، این قاتلان قوی‌ترین نیروی گاز گرفتن را در میان همه گونه‌های گربه‌های بزرگ در سراسر جهان دارند.

از سوی دیگر، کپی‌بارا‌ها با حداکثر سرعت تنها ۲۲ مایل در ساعت هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارند.

جگوار عمدتاً در جنگل‌های بارانی استوایی آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کند. جنگل‌های بارانی که در آن‌ها پرسه می‌زنند، زیستگاه گونه‌های مختلف است و کپی‌بارا یکی از طعمه‌های مورد علاقه جگوار است.

برگچه‌خوار یا کَپی‌بارا بزرگترین جانور از تیره خوگچگان هندی است و بومی آمریکای جنوبی است.

این جاندار بزرگترین جونده جهان است و گاهی طولش به یک متر می‌رسد. برگچه‌خوار دم ندارد؛ این جانور ظاهری خوکچه مانند دارد و خوکچه هندی از خویشاوندان دور او می‌باشد. کَپی‌بارا اغلب نزدیک آب یافت می‌شود.

این جاندار بسیار اجتماعی بوده و در گروه‌های بزرگ ۱۰۰ تایی یا در گروه‌های کوچک ۱۰ الی ۲۰ تایی یافت می‌شوند. برگچه‌خوار گونه‌ای در معرض تهدید نیست هرچند که برای پوست و گوشتش او را شکار می‌کنند.

 

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین